top of page
Search
  • Writer's pictureוונדיפראו אבי זגייה

בנייה עצמית מאורגנת עדיפה על קנייה ישירה מיזם או קבלן



שלום לכם,

אני רוצה לדבר איתכם לרגע קצר על הצורך שלנו להתארגן בקבוצות ולהוציא לפועל פרויקטים של בנייה עצמית. מלבד האיפוק שנדרשים חברי הקבוצה בתהליך זה עד לכניסה לדירה החדשה, היתרונות במודל הבנייה העצמית כל כך ברורים עד שכשליש מהפרויקטים בארץ מנוהלים ומקודמים באמצעות קבוצות שונות ברחבי הארץ.


מודל הבנייה העצמית מוכר כיום יותר כקבוצות רכישה, אך במקור כשהחלו פרויקטים מסוג זה, הם התחילו על ידי התאגדות של מספר חברים ששיתפו פעולה מתוך הבנה כי בצורה הזו הם חוסכים כסף רב. היום רוב הקבוצות הינן קבוצות של משקיעים שכמעט אין בין חברי הקבוצה שום קשר חברתי מעבר להיותם מאוגדים סביב אלוהי התשואה הכלכלית. ואם אינכם יודעים זאת, אז חברי הקבוצות הללו עושים את הרווח שלהם על חשבוננו כאשר מדובר על פרויקט למגורים. אין פסול בכך שהם מייצרים רווח כלכלי עבור עצמם, הצד השני של המטבע זה שאנו הם אלו שמממנים להם הרווחים האלה.


אז במקום לקנות דירה בפרויקט שנוהל על ידי יזם או על ידי קבוצת רכישה אנו יכולים להיות בעצמנו היזם או קבוצת הרכישה ובכך להבטיח לעצמנו הן את האיכות והן את המחיר השפוי של דירה בהישג יד.

אני יודע שהמושג קבוצות רכישה מצליח להתריע אנשים רבים, אך זהו כלי שיתרונותיו עולים על חסרונותיו. ועובדה מוכחת היא כמות הפרויקטים המקודמים במתכונת הזו.


המלצתנו לכם היא, לאמץ כל מודל שבאמצעותו ניתן להגדיל את הסיכויים שלנו להגיע לדירה במחיר הגון ושפוי. בואו ניקח את האחריות לידיים שלנו ונוזיל את מחירי הדירות באמצעות המודל הקהילתי לבנייה עצמית: אם כבר יש לכם קהילה או קבוצת חברים ואתם שוברים את הראש איך להשיג דירה , פנו אלינו והירשמו עוד עכשיו למאגר המתעניינים שלנו ותהיה לכם זכות ראשונית להיחשף לפרויקטים המיוחדים שלנו לדיור בר השגה במודל קהילתי-חברתי.


להרשמה ולקבלת פרטים נוספים לחצו כאן.

bottom of page